Dying Light 2 is een ambitieuze sequel van Techland, een Poolse spelontwikkelaar die bekend werd met succesvolle first person shooters als Call of Juarez, Dead Island en hun doorbraak game uit 2015 Dying Light. De game zal in alle aspecten verbeteren op zijn voorganger.
Chris Avellone, bekend als schrijver voor talloze RPG's en videogames. Op zijn palmares staan games als Fallout 2, Fallout-New Vegas, en recentere games als Pillars of Eternity, Prey en een game van Belgische bodem: Divinity Original Sin II. Dat Chris Avellone het team bij Techland ondersteunt is geen toeval. Op narratief vlak probeert Dying Light 2 een nieuwe richting uit te gaan.
Dying Light 2 situeert zich 15 jaar na de gebeurtenissen in de eerste game. Het Harran virus heeft zich verder verspreid over de wereld. Mensen moeten overleven in Moderne Middeleeuwse tijden: water is schaars, districten van steden worden gerund door bendes en dodelijke zombies terroriseren de stad na avondval. In deze barre omstandigheden moet de speler overleven en helpen de stad her op te bouwen. De speler zal verschillende gebeurtenissen in de stad kunnen beïnvloeden met de keuzes die hij/zij maakt. Beslis je om water te delen met de bendes dan creëer je meer chaos in de straten. Besluit je de bendes hardhandig aan te pakken dan creëer je een politiestaat die met een ijzeren hand heerst. Alle keuzes van de speler zullen een visuele impact hebben van de stad.
Welke beslissing maak jij om de stad te redden?